Boek

De stichting heeft het boek 'Frans van den Berg 1919-1989' uitgegeven bij gelegenheid van de grote Frans van den Berg tentoonstelling in 1999.

In het boek wordt uitgebreid het leven en werken van de kunstenaar beschreven en wordt gedetailleerd ingegaan op de totstandkoming van zijn levenswerk, het Panorama Thorn. Verder zijn in het boek ruim 100 kleurenreproducties opgenomen.

Het boek is verkrijgbaar bij het museum 'Het land van Thorn' en de VVV aan de Wijngaard in Thorn.

U kunt het ook bij onze Stichting bestellen door 26 Euro (inclusief verzendkosten) over te maken naar:

Stichting Frans van den Berg

Regiobank Thorn NL69RBRB0930135962
Onder vermelding 'Boek'.

Niet vergeten uw eigen adres of een ander verzendadres te vermelden.

Aquarel Panorama Thorn

Dit populaire aquarel, een weids beeld van het silhouet van Thorn, is weer te koop bij de VVV van Thorn.

DVD

Voorjaar 2008 heeft de Stichting Frans van den Berg een DVD samengesteld met 20 minuten unieke beelden en geluidsmateriaal van de kunstenaar. Een 16mm film uit 1974 is opnieuw op DVD gezet en gemonteerd. Enkele oude videobanden zijn nog net gered voordat de tand der tijd onherstelbare schade had aangericht.

Inhoud:

1960 Frans, kasteelheer te Kessel.
1974 Frans schildert Ingrid.
1988 Frans geeft les aan de amateurs van 'Groep Panheel'.
1993 Historische opname van het panorama Thorn in zijn oorspronkelijke opstelling in de verbouwde gemeenteloods aan de Hofstraat met commentaar van de kunstenaar.

De DVD is te bestellen door 12 Euro (inclusief verzendkosten) over te maken naar:

Stichting Frans van den Berg

Rabobank Maas en Leudal 151013551

Onder vermelding 'DVD'.

Niet vergeten het verzendadres te vermelden.

Ansichtkaarten