Activiteiten

De Stichting Frans van den Berg heeft in de voorbije jaren tal van activiteiten ondernomen. Hier volgt een overzicht:
Tentoonstellingen:
1999: Overzichtstentoonstelling in het Gemeentemuseum Thorn ter herdenking van de tiende sterfdag van de kunstenaar.
2005: Stadsgezichten van Thorn, Gemeentemuseum.
2009: Kesselse periode van Frans van den Berg, ism Stichting Keverberg en Restaurant De Neerhof, Kessel.
2010: Wessemse periode, ism CBCWE Wessem, in het oud-gemeentehuis van Wessem.
2012: Kerst-afbeeldingen, gemaakt voor Fibo-beeldonderwijs, ism parochie H. Michael en Fibo Beeldonderwijs  Rotterdam, in de Abdijkerk Thorn.
2015: Expositie: Karikaturen die Frans van den Berg in de Taveerne De Oude Molen in Thorn tekende op bierviltjes, schilderijen en andere technieken van kroegtaferelen en zelfportretten, te zien in het gemeentemuseum Thorn, opening vrijdag 6 maart daarna t/m 3 mei 2015.

2017: Deelnemen in projectgroep ‘Opwaardering Panorama Thorn’ van Museum Het Land van Thorn.
Voorbereidingen tentoonstelling ‘Zwart op Wit’ van werken van Frans van den Berg en Piet Wiegman i.s.m Museum het Land van Thorn te Thorn.
2018: In april en mei 2018 werd met veel succes een tentoonstelling van linosnedes van Frans van den Berg en Piet Wiegman, die ook in Thorn heeft gewoond, gehouden. De tentoonstelling met de naam Zwart op Wit liet gevarieerd werk van Frans van den Berg zien en van Wiegman een aantal grote prenten van bezige arbeiders in de steenfabriek Thorn.